joi, 18 noiembrie 2010

Daca nu ai fost in China, cum de ai in casa lucruri facute in China?

Astazi la meditatii i-am predat fetitei de 9 ani cu care fac engleza verbul to make. Ca exemplu al folosirii formei de trecut, i-am aratat citeva etichete pe care scria Made in... Am descoperit impreuna ca foarfeca ei era made in China. Fetita a facut ochii mari: "dar eu n-am fost niciodata in China!" S-a mai gindit putin si mi-a zis ca nici parintii ei n-au fost in China. Eu eram cam amutita si savuram clipa, dar ei poate i-am parut sceptica, pentru ca a stat si a analizat cine ar fi putut sa fi fost in China si m-a asigurat ca nimeni din familia ei n-a fost in China. Dupa ce i-am aratat ca pe eticheta bluzei ei scria "made in Tunisia", s-a gindit si si-a dat seama ca nici in Tunisia nu fusese si nici macar vreo ruda indepartata nu avea cum sa i-o aduca de acolo.
Poate vi se pare normal sa ii fi explicat cum sta treaba cu fabricatia, dar eu ma gindeam la ce frumos ar fi sa avem lucruri made in China sau Cambodgia pentru ca am batut drumurile de acolo si ni le-a vindut vreun mester sau negustor.

Un comentariu: