miercuri, 11 februarie 2009

De la Filantropia mai încolo

- Mamelordin: lumea-ntreagă: eu vă dauun singursfat:
Nu lăsaţico piipe stradă din cauzau nuibărbat
Căci copilul fără mamă e ca pomul fără flori
Azi se naşte, mîine moare
Şi nu-l poţi uita nicicînd.

Iubiţi pomiiînfloriţi şico piine căjiţi
Necăjit şi singurel
Şi rîde lu meadeel.

Mamădeţi-e dorde mine
Ia un tren şi vinla mine.
Ia un trena ccelerat
Şi vinola internat.

- Hm, de cînd n-am mai auzit cîntecul ăsta şi l-a cîntat pe tot. Are o frazare intenţionat handicapată. Să-l ţin minte, deci asta era continuarea. Un leu pot să-i dau. Fac ce pot, de ce să nu-i dau, că doar e aşa de puţin. A cîntat frumos, are voce, m-a mai înverselit. Numai să nu cobor înainte să termine de cîntat. Uite că vine, scot portofelul, da am – ah, miros de ceai negru concentrat şi stătut într-o şoaptă neplăcut apropiată de urechea mea, o căciulă pe ochi, ce


- Nu-i da lu’ ăsta nimic, că se droghează. L-am mai văzut pe aici, îţi zic eu, îşi ia droguri. Ţine-ţi banii, mai bine îţi iei o ciocolată, serios, nu fii fraieră. Tu îi dai şi el face mai mulţi bani ca tine. Tu ştii cîţi bani fac ăştia pe zi? Stai liniştită, ţine-ţi banii acolo, ia uite

- E tînăr şi vorbeşte ca un moş, ca nenea Mişu, a, chiar seamănă cu el. Ce mă enervează, ia să ma duc chiar acum să-i dau banii. Dar să-l ascult. Nu-l contrazic. Mda, are dreptate, dar poate să facă ce vrea cu banii, să fumeze, să îi bea, asta e plăcerea lui. Morala asta

- uite cum arată scaunele astea, de la toţi boschetarii, şi tu vrei să le dai bani, că e plin de ei, profită aşa că le dă lumea

- Păi ratb-ul nu le spală niciodată.

- şi îţi zic eu, ăştia fac mai mulţi bani ca tine, da, nu fii fraieră, că ţie ţi-e milă şi ei

- Nu e nici o plăcere să cerşeşti.

- şi lasă că ei se descurcă, serios, nu-ţi mai da tu banii aşa

- mda, dacă ar avea n-ar cerşi. Pînă la urmă trebuie să cobor şi nu-i mai dau. Uit şi cîntecul de vorbăria lui. Uite cum mă determină toţi să-mi schimb ideile, fac ce vor ei pînă la urmă. Am o inerţie acum, lasă că nu fac nimic acum. Altădată. La rev’

- Sănătate, la revedere.

4 comentarii:

  1. Multi cersetori fac parte din retele, nu o fac de placere, iar din banii castigati, lor le revine o parte destul de mica. Filantropica e doar o varianta mult romantata a fenomenului. Alternativa ar fi sa ai tot timpul la tine cicolata de tip R om tricolor , sau varianta pentru cei cu voce deosebita, Ritter sport . Altarnativa la altarnativa (nu se aplica principiul dublei negatii) e sa donezi bani unei fundatii care se ocupa de copii fara adapost.

    RăspundețiȘtergere
  2. bleah, ritter nooo. Mai bine imi iau bomboane de la Reine Astrid. Copiii au nevoie de parinti, nu de adapost.

    RăspundețiȘtergere
  3. Pe unii dintre ei, chiar parintii in trimit la cersit. Parinti din punct de vedere biologic, nu si cultural.

    RăspundețiȘtergere
  4. Retelele exista, o prietena a vazut cum patronul colecta banii dintr-un Mercedes negru, de la babele de pe Calea Victoriei. Ca in film...In schimb nu prea sint de partea ta cu parerile despre copii. Stii, copiii prefera sa fie batuti si trimisi la cersit decit sa fie despartiti de parinti.

    RăspundețiȘtergere